Monday, December 27, 2010

~muslimah...kamu begitu cantik!! ^_^..~

Assalamualaikum w.b.t...
alhamdulillah..bersyukur kepada Allah..dgn nikmat Islam dan Iman yang ada ini..

tpi...x semudah ini untuk menjaga kenikmatan yang Allah beri..khuatiri hati ini akan alpa, lena di dlm nikmat dunia ini..apa pun, syukur kerana Allah masih lagi menjaga ku, masih lagi memberi peluang untuk mendidik hati ini agar terus merasai kemanisan iman sebenarnya..



"Wanita adalah hiasan dunia.." begitu cantik akan ayat ini...tetapi kekadang aku berfikir, kenapa bukan wanita? kenapa x jadikan bintang? x jadikan bulan? x jadikan matahari? laut? tumbuh-tumbuhan? bunga-bungaan? subhanallah...itu semua lagi cantik..tetapi kenapa pilih manusia, wanita sebagai hiasan dunia?
Ya!! wanitalah sebaik-baik hiasan dunia...

Merenung kembali keistimewaan yang Allah beri..sungguh mulia wanita itu dijaga, dihargai..sebab apa? sebab wanita itu cantik..sebab wanita itu unik..disulami dengan akhlak yang solehah...menarik hati kaum Adam..
tetapi...kasihanilah kepada kaum adam..kenapa kita hendak menyiksa hati mereka...kenapa perlunya menunjuk perhiasan yang ada pada diri kamu..?? malulah sikit...buka mata, buka hati kamu tu...tanya iman kamu...

hmmm...melihat kembali sahabat2 yang ada facebook, ada blog...sungguh sedih...memang seronok kan kalo orang lihat diri kita nie, pandang diri kita nie, "yela....kalo x nanti xde orang minat pulak..."
"nanti orang x kenal la sapa kita kalo x letak gambar.." hmmmm..apa2 ja la...pas 2 bila upload gambar, nanti mesti ada orang komen... "wahhh...comeynyer awak..., eeiiikkk...geramnyer tgok pipi awak...awak cantik la.."
huhh...jangan tertipu la dengan kata2 tu...sebenarnya kita di ketawa, di kutuk... pas 2, bila dah kena perkara yang x diingini, baru nak sesal..maaf kepada kaum adam, saya berniat nak buruk2 kan kalian..cuma nak berhati2, dan berkongsi sebagai pengajaran...

wahai kaum hawa...jagalah maruahmu, jagalah diri kamu, jaga iman, jaga hati, jaga akhlak...cantiknya kamu jika kamu menjaga seluruhnya...dan 1 pesanan dari ku kepada kamu, untuk diri ku juga...
kita dijadikan dengan begitu menarik...jaga diri kamu untuk bakal suami kamu nanti..untuk kebahagian kamu nanti..syurga nan indah menanti salafussolehah...untuk diri kamu jugak..tahukah kamu, bakal-bakal penghuni neraka lebih berat kepada kaum hawa...? nauzubillahiminzalik... 

jika ditambah 1 hari untuk hidup, masih lagi kita berpeluang untuk terus melakukan perubahan..
andai kata kita mati tetapi diri kita berada di jalan Islam, berdoalah semoga amalan2 kita diterima oleh-Nya..
tetapi andai kita mati dalam keadaan kita melakukan dosa, dosa yang dilakukan belum tentu taubat yang diterima atau tidak, di manakah tempatnya kita nanti....?

maafkan ku wahai hawa...coretan ku sebagai perkongsian...sebagai muhasabah pada diri ku...~

wallahua'alam...

































1 comment:

  1. kak bwat animasi sperty punya kakak gmana . . q ajarin ya. . sya juga punya blog
    kiyokiz.blogspot.com

    ReplyDelete