Sunday, December 26, 2010

~maaf pengubat hati..~



semua manusia x lari dari melakukan kekhilafan...tetapi...x semua manusia x dapat memaafkan diri sendiri atau pun orang lain..masing-masing ikut perasaan yang terbit dari hati lantaran hati telah di sokong oleh syaitan...

Mari tanya hati kita kembali..mari tanya iman kita...tatkala hati ini disakiti, dimarahi lantaran kesalahan atau kesilapan yang dilakukan, apakah yang sepatutnya hati ini dilakukan...?? tetapi...jika orang lain memandang negatif pada diri ini, memikir yang bukan-bukan pada diri ini, pada hal itu semua x betul...kenapa dia terlalu berburuk sangka pada ku...????

Ya Allah......maafkan hamba-Mu ini ya Rabb...aku seorang perempuan..jiwa dan hatiku terlalu lembut..aku x segagah kaum adam...x setabah kaum adam...tetapi jika diri ini ditindas oleh mereka, aku tidak tahu ape yang sepatutnya aku lakukan...hati ini selalu menangis...kekasalan melanda diriku..istighfar sebagai penawar akan kemarahan ini...senyuman sebagai sahabat karib kepada istighfar..

Tetapi....senyuman itu hanyalah terselit kelukaan...hati ini sungguh sakit...aku x nak di dalam hati ini timbul sedikit pun perasaan benci kepada hamba-hamba-Mu... ya Allah..aku tahu..segala apa yang berlaku ini bukan kehendak ku tetapi adalah kehendak Mu di mana Engkau mahu aku merasai kemanisan iman itu sebenar-benarnya...

Di mana kelemahan-kelemahan yang ada, bukan sesuatu untuk dihina..tetapi jadikan ia sebagai ujian dan cabaran untuk berubah...aku x minta untuk difahami..aku jgk x minta untuk dikasihani...

Ya Allah...marah, benci, itu bukan penyelesaiannya...ampuni lah dosa-dosa ku...ampuni lah dosa-dosa saudara sesama Islam ku..Kau bukanlah hati mereka..mereka keliru, adakah Islam itu diwarisi...adakah iman dan hidayah itu hadir di dalam hati tanpa meminta, merayu, merintih pada-Mu....

segalanya ku serahkan pada-Mu ya Rabb...aku yakin kepada-Mu...hati ini dipegang oleh-Mu..bawalah hati ini menuju ke syurga-Mu..jangan alpakan diri ku dengan nikmat-Mu...

No comments:

Post a Comment